Sáb07202019

ActualizadoVie, 19 Jul 2019 5pm

Artistas Falleros. Actualidad

Hablemos de la historia de las Fallas.

Hablemos y opina

Solidaridad y Fallas

Actualidad Comisiones. Todas las noticias.

Juntas Locales - Noticias

Todas las noticias

L’Associació d’Estudis Fallers

• Primera jornada de les converses dedicades a la imatge pública de les Falles

https://lh3.googleusercontent.com/-Evhn4edgCwE/VnaOmVLTGHI/AAAAAAAGzbQ/IsJM7PlILv4/s570-Ic42/20151214_213010_resized.png

Els experts que han participat en la primera jornada de les converses Les Falles, a la Nau han posat de manifest les mancances de la festa en la seua imatge externa, pel fet de no tindre un projecte o un pla amb objectius definits, i han subratllat la necessitat projectar-se davant dels mateixos valencians i també davant de la resta del món com una expressió popular creativa.

https://lh3.googleusercontent.com/-stwyRo018ug/VnaOmDvnP_I/AAAAAAAGzbc/CYWd_iB7nuc/s570-Ic42/20151214_201648_resized.png

L’onze edició dels converses, que tenen lloc a l’edifici històric de la Universitat de València, està dedicada a la imatge pública de les Falles, amb una primera sessió en què s’ha parlat sobre Impressions immediates: disseny, publicitat i xarxes socials.

https://lh3.googleusercontent.com/-hfUmyWRGrxM/VnaOl88JFkI/AAAAAAAGzbg/aZgSn5y6b2E/s570-Ic42/20151214_195050_resized.png

En la inauguració de les jornades, Jesús Peris, president de l’Associació d’Estudis Fallers (ADEF), entitat organitzadora d’estos debats, ha destacat la incorporació de la pràctica totalitat de les federacions falleres com a entitats col·laboradores, inclosa la Junta Central Fallera, amb la qual cosa s’ha aconseguit tornar a la normalitat d’unes jornades que pretenen ser un fòrum de discussió de temes d’interés per a les Falles des d’un prisma plural i amb vocació integradora del món universitari en la dinàmica de la festa.

https://lh3.googleusercontent.com/-Htr0tvRbK6o/VnaOlroFmUI/AAAAAAAGzbY/D2Bod4DynPQ/s570-Ic42/20151214_194830_resized.png

Durant el debat, el dissenyador gràfic Xavier Calvo ha assegurat que parlar de la imatge de les Falles és obrir “la caixa del mal gust i de la coentor”, ja que s’ha pervertit el seu contingut. “La imatge actual de les Falles és la d’una tanca groga”, ha assegurat.


   https://lh3.googleusercontent.com/-ddUn-2W-DQE/VnaOladMOPI/AAAAAAAGzbU/hLN12bLqKQQ/s512-Ic42/20151214_194504_resized.png

Per a Xavier Calvo, les campanyes per a promocionar les Falles de la Junta Central Fallera no tenen ni intenció ni estratègies. Ha aplaudit la professionalització del concurs del cartell anunciador, perquè així s’aposta “per l’excel·lència del disseny”, alhora que ha lamentat que no es professionalitze les campanyes d’imatge per a aconseguir les millors estratègies i objectius.

Enrique Pernías, president de l’Associació d’Empreses de Comunicació Publicitària de la Comunitat Valenciana (AECPCV), ha afirmat que les Falles no saben quina imatge d’elles mateixes han de posar en valor. Segons la seua opinió, perquè una campanya siga efectiva cal concretar en pocs valors tota l’essència i després treballar amb el disseny gràfic per a donar-les a conéixer. Segons Pernías, ha de produir-se una transferència de valors des de les Falles a la marca València, que ha d’adoptar-les com pròpies.

Cal assumir els valors culturals i creatius com a propis de la festa, però sense perdre de vista que són els valors emocionals els que millor poden comunicar.

Olga García Salguero, responsable de les xarxes socials de la comissió de la plaça del Pilar, ha assegurat que no tot és negatiu en les Falles, encara que considera que cal obrir els casals per a millorar la imatge de les comissions i que la percepció que arriba als ciutadans no siga la d’un clan tancat. “Cal eixir de l’endogàmia”, ha subratllat.

Laura Llopis, de l’agència publicitària Publips, ha destacat que les Falles són “una excel·lent plataforma per a parlar de València, de nosaltres mateixos, i perquè els valencians se senten orgullosos de les Falles”.

Miguel Arraiz, arquitecte i dissenyador de falles, s’ha mostrat partidari que les Falles es posicionen com un festival d’art, ja que és una forma de vendre la festa fora perquè té un potencial brutal com a intervenció urbana. En tot cas, ha destacat també que la gran potencialitat de les Falles és el seu entramat social.

El dissenyador Ibán Ramón s’ha mostrat partidari de renovar la comunicació visual per a millorar la percepció de la festa, perquè el disseny és també un valor cultural. “Cal comptar el que són les Falles, descobrir les essències i posar en valor les coses que valen la pena, no voler comparar-les amb festivals d’art, que són una altra cosa”. Segons Ibán Ramón, si ens comparem amb un festival d’art, eixirem perdent: “Les Falles són un festival d’expressió popular creativa, no cal competir amb altres especialitats ni enganyar a ningú. A les institucions els correspon l’obligació de donar una imatge pública de qualitat de la festa”.

Xavi Serra, creador del blog Malalt de Falles, ha subratllat que, a vegades, la imatge fallera es queda en el localisme i no es promociona com cal a l’exterior a través de les xarxes socials. Serra ha sostingut que s’ha enganyat la UNESCO en la tramitació de les Falles com a patrimoni immaterial de la humanitat, ja que en el projecte s’ha venut que l’eix és el monument quan en realitat des de les xarxes socials de JCF s’està promocionant la imatge de la fallera major, que “tapa” totes les altres activitats culturals o tradicionals (teatre, pirotècnia...). “Tendim a un provincialisme mediàtic”, ha afirmat.

Virginia Lorente, arquitecta i dissenyadora, ha sostingut que el gran públic “no coneix les Falles i té d’estes una imatge fragmentada. Però quan contes que és un festival artístic urbà, en què els fallers financen eixos projectes i els donen un contingut crític, la gent es queda fascinada, perquè és una festa molt fanfarrona”. Ha agregat que és necessària l’autocrítica, però també “creure en la nostra festa i en la nostra cultura, perquè a vegades eixa actitud tan crítica és destructiva”.

Alejandro Lagarda, historiador i guia de turisme, ha sostingut que les Falles “són poc conegudes i el poc que se’n sap està desvirtuat, perquè el que creiem que no interessa (les falles que popularment es considera que no són falles per la seua innovació o per una estètica allunyada de la tradicional) és el que realment els interessa als de fora”, mentres que per a Alberto Gay, responsable de les xarxes socials de la Falla Ripalda-Beneficència-Sant Ramon, “no sabem vendre el que fem”.

Les converses Les Falles, a la Nau, continuaran hui, dimarts 15 de desembre, amb la segona i última sessió, dedicada a “El repte de contar la festa. Falles i mitjans de comunicació”, en què es reflexionarà sobre la representació de les Falles que fan els mitjans de comunicació amb la presència de periodistes i representants de mitjans de comunicació, tant dels històrics com dels provinents de nous mitjans emergents i de nous canals de comunicació.

Cultura y Fallas

La Música - Noticias

Hablemos de Hogueras

sección especial1

 opina HISTORIA

La Imagen de las Fallas 2019

 

#Elecció19. Cortes de Honor Infantiles.

#Elecció19. Cortes de Honor adultas.

El Museu Faller en 3D

museu faller